Skocz do zawartości

Błąd EPC, wypadanie zapłonu na 1cyl.


Wojtek98

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem ekipa!

Pacjent Skoda Octavia 3RS 245KM 2019r. 
Przebieg 133500.

Jakieś dwa miesiące temu na postoju przed marketem wypadł mi zapłon, wyskoczył błąd EPC, zaczęło telepać silnikiem. Wylaczylem/włączyłem auto jechało normalnie. Podpiąłem auto pod kompa i błąd P130A00 wyłączenie zapłonu cylindra oraz P030100 Cyl1. Rozpoznane nieregularne zapłony. Wymieniłem świece i cewki, bo myślałem, że tam tkwi problem, ale po długiej trasie 500km na parkingu nie gasząc auta wyszedłem i znów słyszę że zapłon wypadł, idę patrzę na desce znów błąd EPC, tym razem z check engine i usterka start/stop. Zanim dojechałem do domu wszystko poznikało i na kompie znów tylko powyższe błędy. Między czasie wymieniłem aku na nówkę bo generował już słabe napięcie. Gdzie dalej grzebać w lokalizowaniu problemu? Kompresja na cylindrach czy wtryski? Jestem mechanik laik samouk jak to mówią, moje pierwsze własne auto i chce się trochę przy nim nauczyć robić samemu.  Jeszcze jedno pytanko czy przy zapchanej/uszkodzonej przepustnicy może być słabsza kompresja? Dodam jeszcze, że jak stoję na P i mam włączoną klime jest okej, wyłączam tylko klime, obroty spadają i już czuję pod nogami nierówną pracę silnika delikatne drgania, aż po jakimś czasie wypada zapłon, albo i nie. Czasem potrafię 2-3 tyg bez błędu przejeździć. Moc ma, może trochę opóźniona reakcja na pedal gazu, jak but w podłogę leci to dopiero po 1 sek jest przyspieszenie. Nie kopci, oleju nie bierze. Czasem przy ruszaniu/cofaniu czuć benzynę. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach