Skocz do zawartości

Apetyt na olej octavia 3 vrs


opanowany

Rekomendowane odpowiedzi

Skoda octavia III vrs. 2.0 tdi 184km. Przebieg okolo 220tys. Tryb jazdy mieszany, po przejechaniu około 6tys kilometrów pojawił komunikat "sprawdź olej". Faktycznie bylo go malo, po dolaniu sprawdzałem juz stan co jakis czas i faktyczne ubytki. Problem jakby sie nasilił i po wymianie oleju i przejechaniu okolo 2 tys kilometrów dolałem prawie litr! Jak mozna sie spodziewać przy tym przepalaniu oleju dosc często daje o sobie znac dpf. Czytam w internecie o tych silnikach i to niby normalne. Dolewki w aucie prosto z salonu. Nic dziwnego, ze serwis mowi o wymianie oleju po 30tys kilometrow skoro dolane 7 litrow na tym dystansie... Problem jednak mam wrazenie, ze sie nasilil i nie wiem co moze byc przyczyna. Jestem w temacie laikiem, licze na jakies porady. Na co zwrócić uwage, co moze byc przyczyną? Dodam, ze auto jeździło na shelu 5w30, i zmieniony olej byl na castrola.

Edytowane przez opanowany (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam , mam ten sam problem w takim samym aucie . Co wycieczka dłuższa już patrzę kiedy coś się zapali w niej . Olej dolewam non stop też w nie małych ilościach już bez oleju nie ruszam się w trasę . 

W przyszłym tygodniu usuwam DPF gdyż podejrzewam w nim cały problem . Samochód bardzo się nagrzewa do tego rano na zimnym silniku się dusi, że obroty falują.  DPF odpala się non stop . Zdecydowałam się na usunięcie . Więc jak już usunę zobaczymy czy wszelkie problemy znikną . Pali też nie mało .

Zmienić olej na 0w30 problem nie znika ale dla DPF jest lżejszy i przestał się zapalać.  Mnie jednak męczy ssanie oleju więc usuwam DPF. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...