-
Załóż konto na Octavia.team
Dołącz do społeczności kierowców Skody Octavia.
Doposażanie Octavii
Jeśli fabryczne wyposażenie Škody Octavia już nie wystarcza zawsze można coś dołożyć.
Podfora

Schematy
- 58 odpowiedzi
- 3 obserwujących
Schematy i dokumentacje serwisowe Skody Octavia.
- Kostki lamp przód
- Ostatnia odpowiedź: Warren33, 1 września 2025 o 12:53
433 tematów w tym forum
-
- 5 odpowiedzi
- 7,4 tys. wyświetleń
-
- 17 odpowiedzi
- 5,3 tys. wyświetleń
-
- 1 odpowiedź
- 3,6 tys. wyświetleń
-
- 4 odpowiedzi
- 7,3 tys. wyświetleń
-
- 7 odpowiedzi
- 4,5 tys. wyświetleń
-
- 20 odpowiedzi
- 14,2 tys. wyświetleń
-
- 15 odpowiedzi
- 6,2 tys. wyświetleń
-
- 15 odpowiedzi
- 10,3 tys. wyświetleń
-
- 1 odpowiedź
- 1,9 tys. wyświetleń
-
- 1 odpowiedź
- 7,4 tys. wyświetleń
-
- 11 odpowiedzi
- 6,2 tys. wyświetleń
-
- 2 odpowiedzi
- 3,8 tys. wyświetleń
-
- 40 odpowiedzi
- 23 tys. wyświetleń
-
- 2 odpowiedzi
- 3 tys. wyświetleń
-
- 7 odpowiedzi
- 3,3 tys. wyświetleń
-
- 1 odpowiedź
- 2,1 tys. wyświetleń
-
- 6 odpowiedzi
- 3,9 tys. wyświetleń
-
octavia 1 Montaż oświetlenia ambiente w boczkach drzwi, Škoda Octavia 1 - relacja foto, wideo + opis.
- 0 odpowiedzi
- 1,8 tys. wyświetleń
-
- 4 odpowiedzi
- 2,9 tys. wyświetleń
-
- 16 odpowiedzi
- 7,2 tys. wyświetleń
-
- 1 odpowiedź
- 1,5 tys. wyświetleń
-
- 0 odpowiedzi
- 1,5 tys. wyświetleń
-
- 0 odpowiedzi
- 980 wyświetleń
-
- 13 odpowiedzi
- 11,4 tys. wyświetleń
-
- 1 odpowiedź
- 2,7 tys. wyświetleń
-
Ostatnio przeglądający 0 użytkowników
- Brak zarejestrowanych użytkowników online
-
Ostatnia aktywność
-
1
octavia 3 Problem z akumulatorem ? Powracające błędy Octavia 3 2.0 TDI
I mam jeszcze jedno pytanie, można jakoś odczytać stare skasowane błędy ? Są jakieś logi dostepne z poziomu zwykłego Car Scanera ?- octavia3
- akumulator błędy
- (i 1 więcej)
-
1
octavia 3 Problem z akumulatorem ? Powracające błędy Octavia 3 2.0 TDI
Cześć Opiszę mój problem. Miesiąc temu kupiłem Octavie 3 2.0 150km TDI kombi 2018. W ciągu miesiąca przejechałem ok 600 km. Pewnego dnia rano podczas odpalania silnika wyskoczyło mi wiele błędów: DTC report Selected brand: Skoda ============1============== P0673 Raw code: 0673 ECU: Jednostka sterująca silnika Status: Potwierdzona Glow plug, cylinder 3 - circuit malfunction ============2============== 04986 Raw code: 00137A ECU: 01. Jednostka sterująca silnika Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) P067300: Cylinder 3 Glow Plug Circuit ============3============== 04986 Raw code: 00137A ECU: 01. Jednostka sterująca silnika Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) P067300: Cylinder 3 Glow Plug Circuit Bity stanu: 1 Priorytet: 2 Częstotliwość: 1 Indeks: 255 Drogomierz: 153938 km Data, godzina: 2025.10.01 06:52:09 Obroty silnika: 0 rpm Obliczona wartość obciążenia silnika: 0,00 % Prędkość samochodu: 0 km/h Temperatura płynu chłodniczego: 7 ℃ Temperatura oleju w silniku: 9 ℃ Ciśnienie barometryczne: 100 kPa Klemme 30 voltage: 11 Paramteric values: 20 96 28 13 BB 82 9C 11 89 00 11 1F 00 19 12 BD 00 30 16 44 01 BD 16 45 00 F2 16 25 0A F6 ============4============== 10657 Raw code: 0029A1 ECU: 02. Jednostka sterująca skrzyni biegów Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy P072600: Engine Speed Inp.Circ., Range/Performance Engine Speed Inp.Circ. Range/Performance ============5============== 10763 Raw code: 002A0B ECU: 02. Jednostka sterująca skrzyni biegów Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy P173400: Starter release from the selector lever sensor system ============6============== 263442 Raw code: 040512 ECU: 09. Onboard supply control unit[Archiwum (nieaktywne)] Status: Potwierdzona B131DF7: Sirens / alarm horn for anti-theft warning system, No release by immobilizer Kommunikationsüberwachung Kombiinstrument zum BCM (Fehler DWA) ============7============== 204546 Raw code: 031F02 ECU: 09. Onboard supply control unit[Archiwum (nieaktywne)] Status: Potwierdzona B147A18: Remote key 2, Voltage too low Funkschlüssel 2-unterer Grenzwert unterschritten ============8============== 263442 Raw code: 040512 ECU: 09. Onboard supply control unit[Archiwum (nieaktywne)] Status: Potwierdzona B131DF7: Sirens / alarm horn for anti-theft warning system, No release by immobilizer Kommunikationsüberwachung Kombiinstrument zum BCM (Fehler DWA) Bity stanu: 1 Priorytet: 2 Częstotliwość: 2 Indeks: 24 Drogomierz: 153437 km Data, godzina: 2025.08.31 15:38:43 ============9============== 204546 Raw code: 031F02 ECU: 09. Onboard supply control unit[Archiwum (nieaktywne)] Status: Potwierdzona B147A18: Remote key 2, Voltage too low Funkschlüssel 2-unterer Grenzwert unterschritten Bity stanu: 1 Priorytet: 4 Częstotliwość: 1 Indeks: 20 Drogomierz: 153330 km Data, godzina: 2025.08.26 14:08:05 Pomyślałem, że to może po pierwszej chłodniejszej nocy pada akumulator. Jak sprawdziłem wieczorem miał 12,45 Va rano przed otwarciem czegokolwiek (zostawiłem nie domkniętą maskę) 12,04 V a po otwarciu drzwi i przekręceniu kluczyka już 11,5 Kupiłem więc nowy akumulator, skasowałem błędy. Niestety po kilku dniach rano wyskoczyły ponownie inne: Car Scanner ELM OBD2 Version: 1.121.0/1.121.0/iOS DTC report Connection profile: Skoda OBD-II / EOBDDate: 10.10.2025 07:26:03 VIN: TMBJJ7NE5J0329440 ============================ OBD-IIOBD-II DTCs: 1 ---------------------------- P0673 [0x0673] Glow plug, cylinder 3 - circuit malfunction Status: Potwierdzona ============================ 19. CAN Gateway Nie znaleziono DTC. ============================ 09. Onboard supply control unit Nie znaleziono DTC. ============================ 02. Jednostka sterująca skrzyni biegów02. Jednostka sterująca skrzyni biegów DTCs: 13 ---------------------------- 21153 [0x0052A1] P072C00: Stuck in Gear 1 Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy ---------------------------- 21154 [0x0052A2] P072D00: Stuck in Gear 2 Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy ---------------------------- 21155 [0x0052A3] P072E00: Stuck in Gear 3 Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy ---------------------------- 21156 [0x0052A4] P072F00: Stuck in Gear 4 Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy ---------------------------- 21157 [0x0052A5] P073A00: Stuck in Gear 5 Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy ---------------------------- 21158 [0x0052A6] P073B00: Stuck in Gear 6 Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy ---------------------------- 21159 [0x0052A7] P072B00: Stuck in Reverse Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy ---------------------------- 10731 [0x0029EB] P174A00: Valve 3 in partial transmission 1, Electrical error Valve 3 in partial transmission 1 Electrical error Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy ---------------------------- 10732 [0x0029EC] P174E00: Valve 3 in partial transmission 2, Electrical error Valve 3 in partial transmission 2 Electrical error Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy ---------------------------- 10909 [0x002A9D] P179D00: Cooling oil valve, Electrical error Cooling oil valve Electrical error Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy ---------------------------- 21207 [0x0052D7] P079700: Pressure Contr.Solenoid C, Stuck On Pressure Contr.Solenoid C Stuck On Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy ---------------------------- 10906 [0x002A9A] P179D00: Cooling oil valve, Electrical error Cooling oil valve Electrical error Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy ---------------------------- 10763 [0x002A0B] P173400: Starter release from the selector lever sensor system Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy ============================ 03. Jednostka sterująca ABS Nie znaleziono DTC. ============================ 01. Jednostka sterująca silnika01. Jednostka sterująca silnika DTCs: 1 ---------------------------- 04986 [0x00137A] P067300: Cylinder 3 Glow Plug Circuit Bity stanu: 1 Priorytet: 2 Częstotliwość: 1 Indeks: 255 Drogomierz: 154212 km Data, godzina: 2025.10.09 06:58:32 Obroty silnika: 0 rpm Obliczona wartość obciążenia silnika: 0,00 % Prędkość samochodu: 0 km/h Temperatura płynu chłodniczego: 16 ℃ Temperatura oleju w silniku: 18 ℃ Ciśnienie barometryczne: 99 kPa Klemme 30 voltage: 12 Paramteric values: 20 96 28 13 BB 92 9C 11 89 00 11 1F 00 11 12 BD 00 30 16 44 01 C3 16 45 00 F7 16 25 0B 2D Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) Sprawdziłem po odpaleniu silnika, że napięcie na klemach na postoju jest ok 12,5V czyli jakby się nie ładował. Chyba, że jakoś to sie steruje i nie zawsze ładuje 14 ? Nie mam pojęcie, może ktoś coś doradzić ?Dzięki- octavia3
- akumulator błędy
- (i 1 więcej)
-
1 912
octavia 3 Aktualizacja Columbus Amundsen Bolero Swing
zainstaluj Feramata Auto, za pomocą Kinginstaller, będziesz miał telewizję IPTV ale cięzko jakieś listy darmowe znależć, będziesz miał przeglądarkę internetową, ja przez przeglądarkę mam odpalony swój pakiet Canal+ i czasem na postoju jakiś tenis oglądam albo meczyk. Wideo działa tez w trakcie jazdy, bez odblokowywania VIM. Feramata działa na androidzie poniżej 13, nie wiem jak z iphonami -
0
octavia 3 Wydłużenie życia silnika CUNA
Wydłużenie życia CUNY 📊 2.0 TDI CUNA 184km montowana w Skoda Octavia III, VW Golf / Golf GT, Seat Leon, Audi A3 8v. Przebieg 200 tys, pobór oleju 4l na 10k km. CUNA Zwykle dojeżdża do 250-300 tys km i przy poborze oleju 1l na 1000km, oraz przedmuchach wymaga remontu, przyczyną min wycierające się cylindry, pierścienie. Dwa scenariusze dalszej eksploatacji. A.) WYCIĘCIE DPF, ZAŚLEPIENIE EGR. zalety ✅️ * brak rozcieńczania oleju przez paliwo w wyniku procesu wypalania DPF = lepsze smarowanie 👍 * mniej sadzy w dolocie i cylindrach 👍 wady ❌️ *Wzrost temperatury spalania = wyższe temperatury w cylindrach → ryzyko szybszego zużycia tłoków, zaworów, turbosprężarki 👎 B.) Zostawienie DPF, ORAZ EGR, ale utrzymywanie w czystości (regularne czyszczenie EGR, naprawa/pranie DPF w przypadku częstego wypalania) zalety ✅️ * EGR dostarcza spaliny do cylindrów przez co spalanie odbywa się z mniejszą temperaturą. 👍 wady ❌️ * rozciecznie oleju przez paliwo w wyniku procesu wypalania DPF 👎 * nagar w dolocie, cylindrach 👎 Jaki scenariusz jest lepszy w kontekście przedłużenia życia tego silnika? Zakładam regularną wymianę oleju co max 10 tys. km. Wycinając ekosystemy (DPF, EGR) nie rozcieńczamy oleju → lepsze smarowanie, ale w CUNA cylindry są ze słabszego materiału, a brak EGR podnosi temperaturę spalania (więcej tlenu w mieszance). Zapraszam do dyskusji — każda opinia będzie cenna -
1 912
octavia 3 Aktualizacja Columbus Amundsen Bolero Swing
Czy sa dostępne (ewentualnie gdzie znaleźć) modyfikacje do radia np. Aby pod Smart Link dać inna aplikację?
-