-
Załóż konto na Octavia.team
Dołącz do społeczności kierowców Skody Octavia.
Doposażanie Octavii
Jeśli fabryczne wyposażenie Škody Octavia już nie wystarcza zawsze można coś dołożyć.
Podfora
Schematy
- 59 odpowiedzi
- 2 obserwujących
Schematy i dokumentacje serwisowe Skody Octavia.
- VCDS i części pasujące
- Ostatnia odpowiedź: Tobiaszel1, 23 listopada 2025 o 22:00
437 tematów w tym forum
-
- 8 odpowiedzi
- 6,3 tys. wyświetleń
-
-
- 0 odpowiedzi
- 4,2 tys. wyświetleń
-
- 0 odpowiedzi
- 4,7 tys. wyświetleń
-
- 2 odpowiedzi
- 2,9 tys. wyświetleń
-
- 0 odpowiedzi
- 1,2 tys. wyświetleń
-
- 9 odpowiedzi
- 3,2 tys. wyświetleń
-
- 17 odpowiedzi
- 9,4 tys. wyświetleń
-
- 1 odpowiedź
- 1,9 tys. wyświetleń
-
- 65 odpowiedzi
- 50,4 tys. wyświetleń
-
- 2 odpowiedzi
- 1,2 tys. wyświetleń
-
- 5 odpowiedzi
- 5,9 tys. wyświetleń
-
- 18 odpowiedzi
- 9,9 tys. wyświetleń
-
- 9 odpowiedzi
- 2,6 tys. wyświetleń
-
- 1 odpowiedź
- 1,1 tys. wyświetleń
-
- 9 odpowiedzi
- 14,3 tys. wyświetleń
-
- 8 odpowiedzi
- 3,9 tys. wyświetleń
-
- 7 odpowiedzi
- 6 tys. wyświetleń
-
- 1 odpowiedź
- 2,2 tys. wyświetleń
-
- 1 odpowiedź
- 2,6 tys. wyświetleń
-
- 39 odpowiedzi
- 24,3 tys. wyświetleń
-
- 2 odpowiedzi
- 7,5 tys. wyświetleń
-
- 2 odpowiedzi
- 2,1 tys. wyświetleń
-
- 5 odpowiedzi
- 9,4 tys. wyświetleń
-
- 13 odpowiedzi
- 33,8 tys. wyświetleń
-
- 3 odpowiedzi
- 2,8 tys. wyświetleń
-
Ostatnio przeglądający 0 użytkowników
- Brak zarejestrowanych użytkowników online
-
Ostatnia aktywność
-
0
octavia 2 Octavia 2 4x4, brak kilku śrub od spodu.
Witam, nazywam się Jan, to mój pierwszy post na tym forum. Przechodząc do sedna, poszukujący przyczyny stukania na dołkach w mojej O2, 4x4, 2006, 1.9tdi, kombi zaglądałem pod spód i z przerażeniem stwierdziłem brak kilku śrub w ramie pomocnicze przedniej. Czy ktoś byłby tak pomocny i mógł zaznaczyć na przesłanych zdjęciach których miejscach brakuje śrub? Ewentualnie jakie to są śruby i gdzie je można kupić? -
35
octavia 3 Nagar na zaworach TSI TFSI
Panowie (i Panie, jeśli są) - podepnę się pod temat. Pacjent to O3 FL '17, silnik 1.4 CZDA, 111 tys km nalotu. Od pewnego czasu zauważam delikatne, sporadyczne podszarpywanie na zimnym silniku - pojawia się to czasami i zwykle gdy włączę tryb jazdy inny niż normal (i wcale nie musi być to sport, wystarczy np. comfort). Odpalam, ruszam, jadę przez parking i zdarzy się wtedy, że czasem lekko szarpnie. Potem nie dzieje się kompletnie nic, auto jeździ bez zarzutów, w sterowniku silnika brak jakichkolwiek błędów, na desce czysto, spalanie - bez uwag. Podpiąłem się ostatnio z ciekawości apką na telefon i zauważyłem, że w czasie jazdy, gdy silnik jest już rozgrzany, w apce logowane było sporadyczne wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach, przy czym nie jest to kompletnie zauważalne w pracy silnika. W silniku w ostatnim czasie (3k km temu) wykonałem: wymianę świec (oryginał), wyjąłem do wyczyszczenia przepustnicę (stan jej zabrudzenia oceniam na znikomy, ale skoro miałem już ja wierzchu to wyczyściłem, podobnie jak całą rurę dolotową, gdzie minimalne ślady oleju się znajdowały). adaptacja po ponownym montażu oczywiście wykonana. Wymieniłem też tzw zawór PCV umiejscowiony w pokrywie zaworów (oryginał). I teraz wracając do podszarpywania - przyszło mi na myśl, że może to temat problemów z odmą. Wykonałem test przysysania korka oleju. I tu pytanie jest w tym silniku jakiś skuteczny sposób na sprawdzenie poprawności działania układu odpowietrzania skrzyni korbowej? Pytam o to, bo zauważyłem, że korek wlewu oleju jest dosyć wyraźnie przysysany w trakcie pracy silnika (zarówno na zimno jak i na ciepło). Wiem, że to zupełnie inne jednostki, ale mam też autko z 1.2 TSI i tam korek nie jest przysysany wcale. Czy dla CZDA takie ssanie korka to sprawa normalna czy jednak wymaga to diagnozy? Gdyby zmierzyć wartość podciśnienia pod pokrywą zaworów lub na tym wężyku łączącym separator oleju z kolektorem dolotowym? Tyle tylko, że przydałoby się znać wartości referencyjne, a nigdzie takowych nie znalazłem. A może jest jakiś inny patent by upewnić się, że separator oleju działa prawidłowo? Biorę też oczywiście pod uwagę, że temat podszarpywania może mieć związek z ewentualnym nagarem na zaworach - tam postaram się zajrzeć w następnej kolejności. Natomiast niezależnie od sporadycznego podszarpywania wątek zasysanego korka chciałbym wyjaśnić 🙂 -
6
octavia 3 Co ile km średnio występuje wypalanie DPF
Jeszcze jedna rzecz zauważyłem w aplikacji vag dpf. Mamy podział na soot mass calc. i soot mass measured miedzy ktorymi sa rozbieżności. Z tego co wiem to prawidłową wartością jest soot mass calc. "problem" w tym ze gdy parametr soot mass measured dobije do wartości granicznej tj. Około 22,5g to automaczynie parametr soot mass calc. nie ważne jaką ma wartość to przeskakuje również na wartość graniczną i zaczyna sie proces wypalania. Przykladowo dniu dzisiejszym przeskoczyło z 18 na 22g. W tym podczas wypalania soot mass measured przy końcówce spada nawet do -9. Pytanie jak jest wyliczany parametr soot mass measured, na podstawie różnicy ciśnień? I czy powyższe zjawisko świadczy o jakiejś awarii czy poprostu to tak ma działać?- 2.0 tdi cuna
- octavia3
- (i 1 więcej)
-
5
octavia 4 Powtarzający się błąd P03AA DTUA
Aktualizacja softu ECU rozwiązuje problem tego błędu. https://www.bolidenforum.de/forum/vag-tpi-2024/4690794-tpi-nr-2062814-15-motor-die-motorkontrollleuchte-leuchtet-auf-fehlerspeichereintrag-p03aa00-mit-symptom-37605-4-zylinder-tdi-ea288evo -
6
octavia 4 Brak obsługi telefonu z kierownicy ?
Musisz sparować telefon przez Bluetooth i włączyć w Virtual Cockpit funkcje przycisków kierownicy do telefonu. Po aktywacji przyciski pozwolą odbierać, kończyć i wybierać kontakty bez używania głównego ekranu.- telefon
- kierownica
- (i 1 więcej)
-